top of page

Kvaliteetne uni

KA PUHKUST VEETES

Parem uni merel olles

Väärid parimat und ka puhkusel olles!

Puhkuse veetmine suvilas, autosuvilas või paadil/jahi peal on eestlaste seas väga levinud. See aga tähendab, et magatakse mujal kui oma heas koduvoodis. Puhkuse eesmärk on taastuda pikast talvest nii kehaliselt kui hingeliselt. Hea uni võrdub hea puhkusega. Mida on vaja silmas pidada, et ka suvilas, matkaautos ning jahi peal olles oleks meie uni võimalikult kvaliteetne?

Vahet ei ole, kas veedame oma puhkuse mugavas kodus või näiteks jahi peal, kolmandiku ööpäevast magame me igal juhul. Veesõidukite ja autosuvilate madratsid ei ole tavaliselt kõige mugavamad, sest sellistes oludes on ruum piiratud ning madratsi kõrgus jätab soovida.

Soome perefirma Unikulma pakub veesõidukite ja autosuvilate eritingimustele vastavaid ning parimat magamismugavust pakkuvaid erilahendusi. Unikulma tehases Vantaas valmistatakse erimõõtudega madratseid, pealismadratseid ja erimõõtu õmmeldud linasid jahtidesse/paatidesse ning autosuvilatesse. Niisketes tingimustes on voodimaterjalide kuivamine ning hingavus kriitilise tähtsusega ning Unikulma erimaterjalidest valmistatud paadimadratsid sobivad sinna suurepäraselt. Madratsi vedrud valmistatakse roostevabast terasest ning arvesse võetakse ka tuleohutust.

Voodi kui terviseküsimus

Jahtide originaalvarustuses olevate madratsite kasutusiga on kolm kuni neli aastat, pärast mida tekivad kangale mustad täpid. See on hallitus. Unikulma uudse tehnoloogia abil valmistatud madratsid kestavad viis kuni kümme aastat, sest need imavad endasse vähem niiskust. Paadimadratsites kasutatakse ventileerivat võrku, 3D-jõhvikudet ning galvaanitud terasest vedrusid. Uus madrats valmistatakse nii, et kõik mõõdud, kalded ja nurgad oleksid õiged.

Probleemne niiskus

Autosuvilad ja paadid/jahid on tänapäeval hea varustusega ning pakuvad samasuguseid mugavusi kui tavakodud, kuid neile avaldavad keskkonnamuutused suuremat mõju. Kõige suuremaid probleeme tekitavad külm ja niiskus, sest sellistes ruumides asuvad voodid kipuvad kõige sagedamini hallituse käes kannatama.

Madratsite hallitamist saab ära hoida sellega, kui tagada madratsi all pidev õhuringlus. Unikulma madratsite alla asetatakse ventileeriv võrk, mis tagab piisava õhuliikumise. Jäigast nailonist valmistatud võrk laseb õhul madratsite ja muude pehmete pindade all liikuda, tänu millele need kuivavad paremini. Vana madratsi alla saab panna õige kujuga võrgu ning uue Unikulma madratsi puhul lisatakse võrk madratsi alumiseks kihiks.

Kuivuse tagamisest ei piisa, et magamine oleks võimalikult mõnus. Jahi- ja matkaautomadratsid peavad tihti olema õhukesed, mis aga ei anna piisavalt tuge ja vetruvust kogukamale magajale. Unikulma erimadratsitesse on võimalik valmistada spetsiaalseid sisusid, mis pakuvad ka õhukese madratsi puhul võimalikul häid magamistingimusi.

Unega seotud väljakutsed ümber Teravmägede purjetamisel

Seikleja ja purjetaja Kari ”Ruffe” Nurmi purjetas eelmisel aastal põhjapoolusele Teravmägede juurde. Edasi-tagasireis kolmest inimesest koosneva meeskonna ja pisikese klaaskiust jahiga kestis kaks kuud ja oli 6500 km pikk.

Teravmägedele ei purjetata lihtsalt niisama. Seiklejatel tuleb reisiks hoolikalt valmistuda, saada luba kohalikult omavalitsuselt ning ka kindlustused peavad olema hangitud.

Kuna piirkonnas elab peaaegu 3000 jääkaru, siis peab seal ringi liikuma relvastatult. Üks jääkaru ründaski meeskonna kummipaati, aga olukord lahenes õnneks nii, et keegi viga ei saanud.

 

 

Uni ja taastumine ruumikitsikuses

Purjelaeva pardal olid magamistingimused keerulised, seda nii ruumipuuduse kui aja mõttes, kuna meeskonnaliikmed pidid magama vahetuste kaupa.

 

Nurmi jagas oma kogemusi: ”Põhja-Jäämerel purjetades on tingimused sellised, et päike ei looju seal kunagi. Ööl ja päeval vahet ei ole. Laeval on magamine nagunii keeruline ja magatakse kordamööda, vahetuste kaupa. Pidev valgus võib põhjustada selle, et und ei tulegi, kuigi on sinu kord magada. Unikulma tehases Vantaas valmistati enne reisi jahi jaoks kõik uued madratsid, et seiklejad saaksid piisavalt und ja puhkust ning suudaksid pärast rasket päeva piisavalt taastuda.

Hea uni ja mõnusa magamisasendi leidmine võib merereisi ajal osutuda keeruliseks, kuid õigete materjalide kasutamine aitab olukorda märkimisväärselt parandada. Tähtis on ka see, et kasutatavad materjalid ei hakkaks hallitama ning oleksid tuleohutud.

 

Nurmi lisab rahulolevalt: ”Toidul ja unel oli vastupidamise seisukohast väga suur roll. Väsimus oleks minu elu ühe kõige vapustavama kogemuse nautimist kindlasti takistanud.”

Mida silmas pidada, et ka suvilas, matkaautos ning jahi peal olles oleks meie uni võimalikult kvaliteetne?

Boatman_2008_1.jpg

Magamismugavus

Väga tähtis on teha kõik selleks, et madratsisse ei tekiks hallitust.
Unikulmas kasutatakse selle jaoks nailonlõngast valmistatud ventileerivat võrku. See
asetatakse madratsi ja põhja vahele. Võrk tagab pideva õhuliikumise madratsi all ning takistab niiskuse ja hallituse teket.

hygienia_suoja.jpg

Hügieen

Vaheta ja pese linasid tihti. Ära unusta pesta patju ja tekke pärast hooaja lõppu ning hoiusta neid talvel kuivas ja soojas ruumis.

siima.jpg

Hingavus

Air-O-Bed pealismadrats on palju hingavam kui tavalised pealismadratsid. Air-O-Bed tasandab oma kolmemõõtmelise struktuuri tõttu kehale avalduvat survet ning elavdab ka vereringet.

jonne_marianne12_edited.jpg

Turvalisus

Paadimadrats peab olema tuleohutu. Unikulma madratsid kuuluvad SL1 tuleohutusklassi ning tekid ja padjad SL1 ja IMO klassi.  

Mis asi on IMO? Rahvusvahelise Mereorganisatsiooni (International Maritime Organisation) tunnustuse saanud tooted ei erita põledes mürgiseid gaase.

ventilation1.jpg

Niiskustegur

Väga tähtis on teha kõik selleks, et madratsisse ei tekiks hallitust.
Unikulmas kasutatakse selle jaoks nailonlõngast valmistatud ventileerivat võrku. See
asetatakse madratsi ja põhja vahele. Võrk tagab pideva õhuliikumise madratsi all ning takistab niiskuse ja hallituse teket.

Unikulma-tuote-small-36.jpg

Unikulma patjade

ja tekkide klassifikatsioon:

Pealis: 100% tulekindel polüester, vastab IMO FTPC osa 9 ja EN ISO 12952-1, -2, -3, -4:1998 nõuetele. Sisu: 100% tulekindel polüester.

Uue erimadratsi valmistamiseks valmista ise madratsist lõiked või too vana madrats meie kauplusesse.

bottom of page